[column] Nieuwe campagne Patta x Nike x FC Barcelona is ongepolijst en bezield
- Bureaus
- 18 okt 2023 @ 16:20
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - CreatieStrategieConcepten
- 18 okt 2023 @ 16:20
- Gastblogger
Zijn we getuige van de langzame dood van Soul in marketing? Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Dat ik niet meer vatbaar was voor goede reclame. Dat ik te veel had gezien. Het was alsof ik te veel snoep had gegeten, zoveel dat het me niet meer smaakte, schrijft David Snellenberg (ECD Springbok Group). Totdat...
Elke tv-commercial volgt keer op keer dezelfde formule.
De productiehuizen vertellen trots over hoe hun nieuwe advertenties zijn gemaakt met AI. De communicatie is net zo oppervlakkig gefabriceerd als de producten die ze adverteren.
Met communicatieconcepten die door data- en onderzoeksbureaus zijn voorgekookt.
De stroom van dezelfde content op social media.
En nog eens... En nog eens... Ze missen allemaal Soul: bezieling, een idee, hartslag en emotie.
Alsof onze industrie alleen maar stroomlijnt in plaats van inspireert. Inpast in plaats van opvalt. Alsof de hoogste kunst zo min mogelijk fouten wil maken. Uitgevoerd wordt door spreadsheets, onderzoek en via gebaande paden. Dan wordt elke ervaring hetzelfde. Elke winkel. Elke interactie. Elke uitdrukking. Elke campagne.
Glad. Maar saai.
Tot ik vorige week met mijn zoon een Patta-winkel binnenliep...
Op zoek naar nieuwe sneakers. De mensen die er werkten, waren oprecht in hem geïnteresseerd. Gaven hem high fives. Legden daadwerkelijk contact met hem. Ze hielden van hun klanten. En van de spullen die ze verkopen.
En diezelfde avond zag ik hun nieuwe campagne.
Voor Patta x Nike x FC Barcelona. Emotie. Recht naar het hart. Ongepolijst. Werkelijk. Vol bezieling.
Zoals in de winkel, zoals de mensen die er werken, zoals de liefde die we voelden voor mensen en producten.
Dit is wat een merk kan zijn. Gerund door liefhebbers. Geen managers.
Als creativiteit Yin is en logica Yang, is het tijd voor zo'n nieuwe balans.
David Snellenberg
ECD Springbok Group
Lees ook: Geusebroek regisseert campagnefilm voor capsulecollectie Patta x FC Barcelona x Nike
Beeld uit de campagne. Bekijk de film in het venster hieronder.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- FC Barcelona
- ervaring
- winkel
- meesterwerk
- hoop
- lamp
- nieuwe balans. David Snellenberg ECD
- creatie
- CX
- Springbok Group
- Patta
- capsulecollectie
- ervaring
- Parker
- Nike
- snoep
- Yin & Yang
- tvc
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

